- HEAR me -

I saw you look away
Is what you've seen too much to take
Or are you blind and seeing nothing?

-Bullet For My Valentine : Hands Of Blood-

My heart is worn out to keep beating
My lungs exhausted by all this breathing
My mind's too tired to keep grieving
My throat is too sore for more screaming
My eyes too swollen for more weeping
My wounds are too dry for more bleeding
My blood too drained for more streaming

-Sentenced : My Slowing Heart-

-My Cloud-

This is

.blogspot.com

You sure you didn't ended up here by accident?



READERS?


!!Cuti dah Tamat (Aidilfitri 2010)
( Sunday, September 19, 2010 )

1st skali, nk ucap dulu Salam Aidilfitri pada yg still sudi mengikut blog peribadi aku ni. Haha. Wow. Dah lama x ada entry, ni baru terhegeh nk karang satu. Huhu. Kali ni nk gebang pasal cuti, yessa, cuti, off duty, holiday, break. So Aidilfitri taun ni Alhamdulillah, dpt max 5 hari, cmpur tolak cuti umum, taun ni during Aidilfitri aku cuti 7 hari bekerja. Alhamdulillah, xdak mcm taun lepaih. Haha. Cuti mmg panjang, tp aku rasa cuti aku kali ni kosong. Huhu.

Kenapa kosong? Sebab ada kawan2 yg x cuti panjang plak. Aiya. Then ada kawan2 dan kazen2 yg taun ni dah start beraya ngan family sendiri (dah kahwin la tuh), so kurang sket masa ngan geng2, biasalah kan, dah ada pasangan, then ada pulak certain few, dah ada zuriat sendiri. Xkan still nk ikot style zaman bujang dak? Haha.

Lagi satu punca kosong, maybe sebab arwah Tok Timah dah xdak, dulu masa Tok Timah masih dirumah mak bapak aku, ramai lah org2 yg dtg melawat, so agak meriah umah Aloq Staq nun. Skang ni rutin dah terbalik, kami la pulak kena melawat sedara mara. Raya kedua dan ketiga taun ni aku di Langkawi, melawat saudara mara dekat dan jauh. Kazen2 yg rapat ngan aku dulu pon ramai dah berumahtangga, ada anak sendiri. Anak2 sedara pon dah makin ramai.

Di Aloq Staq plak, xdak apa yg menarik sgt, except bebudak taman pusing2 kutip duit raya, haha, itu biasa. Lain xdak, except dok p berjalan rumah kawan2 lama, diskusi kenangan hidup, smbil tenung2 masa depan. Aidilfitri kali ni jugak ramai kawan2 yg melangsungkan perkahwinan, ada yg bertunang, Alhamdulillah, doa2 so aku pon bleh cepat2 ikot jejak ampa weh. Hahaha.

Cuti panjang patut jadi mcm zaman student dulu, sekali cuti, sebulan dua bulan trus. Baru puas hati. Haha. Cuti smpai bosan nk cuti. Zaman bekerja ni paling max bleh dpt, aku rasa dlm 2 miggu ja. Nak lebih? Bukak kompeni sendri. Hahaha. Zaman bekerja ni mood cuti pon lain, eksaited nk cuti, tp x eksaited bila habih cuti, sebab apa? nun kerja bertimbun dok tunggu, haha, bukan mcm zaman U dulu, cuti maknanya akan start sem baru, sem baru, subjek baru, assignment baru. Cuti nk habeh pon sronok, sebab bleh jmpa kawan2 balik. Naseb baik hidup kita ni xdak something mcm reset button dlm game. x puas hati, RESET. Haha. Aku lah yg akan paling kerap guna reset button ni nanti.

So either way, walopon cuti agak kosong, tp aku rasa worth it, berbaloi, bukan senang nk dpt off and away daripada office nya workload. Kira Alhamdulillah la. Esok dah nk start keja, hopefully, by tomorrow, mood nk keja dah mai la, smpai saat aku mengarang ni, mood tuh belom ada. Hahaha. So selamat bertugas, and Salam Aidilfitri.