- HEAR me -

I saw you look away
Is what you've seen too much to take
Or are you blind and seeing nothing?

-Bullet For My Valentine : Hands Of Blood-

My heart is worn out to keep beating
My lungs exhausted by all this breathing
My mind's too tired to keep grieving
My throat is too sore for more screaming
My eyes too swollen for more weeping
My wounds are too dry for more bleeding
My blood too drained for more streaming

-Sentenced : My Slowing Heart-

-My Cloud-

This is

.blogspot.com

You sure you didn't ended up here by accident?



READERS?


!!luangkan masa dgn membuang masa
( Monday, August 04, 2008 )

Teringin nk luahkan perasaan tntang idea yg mengatakan main permainan video adalah membuang masa. Td tgh baca Harian Metro, kt situ terang2 kata lepak2 di cyber cafe adalah MEMBUANG MASA. Kenapa kita x bleh nampak yg main permainan video sebagai satu hobi untuk MENGISI MASA LAPANG. aku seorg pemain permainan video, dah tentu aku x senang org kata aku main 'video game' sebagai membuang masa. Aku main bila aku ada masa lapang, salahkah benda tuh?

Kalo nak kategorikan hobi berunsur hiburan sebagai membuang masa, jadi, bagaimana dgan mereka yg suka menonton TV? xkira la apa yg dia tonton, asalkan ada masa dia luangkan untuk menonton TV, adakah itu juga dikira membuang masa? heh, bagaimana pulak dgn mereka yg hobinya membaca? adakah mereka juga membuang masa? x, mereka mengisi masa lapang. bagaimana dengan mereka yg hobinya mengumpul setem? bagaimana dgn yg hobinya melukis? bagaimana dgn yg hobinya memancing? apa sekalipn, semuanya lebih baik daripada hanya duduk tepi tangga kunyah cikedis, lebih baek daripada duduk kedai kopi hisap rokok mengumpat org, lebih baik daripada hanya tidur

bezanya hobi ni, berfaedah dengan x berfaedah ja, mmg bermain permainan video ni kadang2 xda faedah pn, aku x nafikan, tp sekadar mengisi masa lapang, kalo mereka yg asik dgn rancangan realiti TV, ada faedahkah semua tuh? tp, hanya mengisi masa lapang, apakah salahnya?

tp, pada mereka yg xabeh2 dgn 'video game' smpai benda2 lain pn x jadi, itu dah cukup kronik, kalo kes mcm ni baru aku akan kata dia buang masa, sebab tuh aku kata hobi untuk meluangkan masa, bukan untuk menghabiskan masa. jgnlah trus2 kategorikan main 'video game' sebagai membuang masa. x profesional langsung pemikiran kamu.

so, bg aku satu contoh hobi yg bukan merupakan hiburan kepada individu, dan jugak x bleh dikategori sebagai membuang masa? sila, aku tggu.

Labels: